Friday, June 06, 2014

Another finish - the Otter Quilt

This huge quilt is currently on display at my solo show at the TextilArtGallery in Dinkelsbühl, too. It is the largest quilt in the show - it measures about ...
"The otters" started off as a RowRobin Project - more about that you'll find here. To see it hanging in the show made me happy and proud - and longing for a loooong night under it ;-))

"Die Otter" ist der größte Quilt, der in Dinkelbühl hängt - der Quilt ist ca. 140 cm x 210 cm. Zur Zeit hängt er noch in meiner Ausstellung in Dinkelsbühl in der TextilArtGalerie - allerdings nur noch bis zum 12.06.2014 !! Das ist der letzte Tag - also, wer die Ausstellung noch sehen möchte ... ranhalten ;-)) Wobei ich auch gerne zugebe, dass ich mich schon auf gemütliche Nächte unter diesem Quilt freue ...
"Die Otter" haben mal als Round Robin angefangen - wer mehr darüber wissen möchte, der folge diesem Link!

Here you see two detail shots of "the otters" - the quilting is soooo beautiful ! It was done by my friend Lisa Werdel - she does amazing work with her longarm. I don't think I'll quilt big utility quilts on my own machine anymore ;-))

Und dann hab ich noch zwei Detailbilder für dich - das Quilting ist einfach zu schön. Lisa Werdel war da mit ihrer Longarm dran - fantastisch. Ich werde wohl kaum noch größere Gebrauchsquilts selber quilten - Lisa kann das viiiiiel besser und schöner !

In the shot above - do you see how she played with all the stones? I do remember her message to me - "But I will not do pebbles on all the sand!" that comment made me laugh out loud, and I still grin when I think of it ;-))

Oben siehst du, wie sie die ganzen Steinchen gequiltet hat - alles Pebbles! Wenn ich da drauf gucke, fällt mir immer eine Anekdote ein ... während Lisa an den Ottern arbeitete, kam irgendwann von ihr eine Nachricht: "Aber nicht dass Du jetzt denkst, ich würde die Pebbles auch in den Sand machen!" - ich muß heute noch grinsen, wenn ich daran denke ;-))

And here you can see how Lisa worked with the prints - and the pattern she used for the pieced areas. A-M-A-Z-I-N-G !!
Dieses Detailbild zeigt das Quilting in den Bereichen mit den großen Druckbildern - und das Overall-Muster, das Lisa für die gepatchten Teile verwendet hat. S-U-P-E-R !!

I'm linking up with "Off the Wall Friday" - jump over for some great inspiration !!

3 comments:

Anonymous said...

Words...aplenty
Smiles...aplenty
Amazed...aplenty
Appreciation of an artist...aplenty
Thanks for sharing this...aplenty
Wish I could see it in your exhibit ...aplenty

Benta AtSLIKstitches said...

How lovely to see this one again, I've actually had some of these fabrics over the years, but not the otters or the landscape, but I've never used them as well as you have!

Cathy Perlmutter said...

I love the colors and the geometric pattern!!!